Zmiany przepisów dotyczących faktur korygujących in minus
Szanowni Klienci,
Od 1 stycznia 2021r. wprowadzono zmiany przepisów dotyczących faktur korygujących in minus.
Jak wynika z nowego brzmienia art. 29a ust. 13 ustawy o VAT, wystawić korektę możemy jedynie pod warunkiem, że z posiadanej przez nas dokumentacji wynika, że uzgodnione zostały z nabywcą warunki obniżenia podstawy opodatkowania dla dostawy towarów lub świadczenia usług określone w fakturze korygującej, oraz warunki te zostały spełnione, a faktura ta jest zgodna z posiadaną dokumentacją.
W sprawie w.w. dokumentacji w uzasadnieniu do nowelizacji napisano, że zasadnicze znaczenie zyskają takie dowody, jak:
- dokumenty handlowe, w tym aneksy do umów;
- korespondencja handlowa;
- dowody zapłaty;
- kompensaty itp., które potwierdzają, że obie strony transakcji znają i akceptują nowe, zmienione warunki transakcji.
Potwierdzenie korekty wysłane poprzez pocztę E-mail – staje się wiążącym dokumentem podatkowym.
Dokumenty potwierdzające uzgodnienia warunków korekty – korespondencję e-mailową, aneksy, porozumienia lub inne dokumenty handlowe. Należy przechowywać przez okres 5 lat podatkowych.
Uzgodnienia ustne (bezpośrednie, telefoniczne), nie będą już respektowane.
Informacje nt. gwarancji
Jeśli towar nie należy do grup wymienionych na dole, zastrzegamy sobie następujące warunki uwzględnienia reklamacji:
- Kupujący jest zobowiązany do sprawdzenia stanu towaru po jego otrzymaniu, reklamacje przed-sprzedażowe będą uwzględniane w ciągu 7 dni od dostawy.
- Zwracany towar musi być czysty ew. zabezpieczony przed brudzeniem.
- Reklamacje uwzględniamy w okresie nie dłuższym niż 12 m-cy (lub zgodnie z informacją producenta).
Reklamacje
Reklamacje w ABRO zgłaszamy poprzez:
- przesłanie na adres mailowy reklamacje@abro.com.pl protokołu reklamacyjnego,
- wysyłając protokół reklamacyjny wraz z uszkodzonym towarem pod adres: ABRO, ul. Staniewicka 7, 03-310 Warszawa z dopiskiem „Reklamacja”.
Zgłoszone reklamacje będą rozpatrywane tylko w przypadku podania wszystkich wymaganych danych, w przesłanym protokole reklamacyjnym.
Nie przesłanie protokołu, lub z niekompletnymi danymi, będzie skutkowało odrzuceniem wniosku.
Zwroty
ABRO nie przyjmuje zwrotu zakupionego towaru.
Zwrotom podlegają jedynie towary sezonowe, objęte odrębnymi ustaleniami:
- kalendarze
- tekstylia
Bardzo prosimy o dokonywanie przemyślanych zakupów.
O terminach oraz możliwościach zwrotu towarów objętych takim prawem, informujemy Klientów z wyprzedzeniem w oddzielnych mailingach.
Zwroty wysyłamy na adres: ABRO, ul. Staniewicka 7, 03-310 Warszawa z dołączonym do niego protokołem zwrotu.
Nie przesłanie protokołu, lub z niekompletnymi danymi, będzie skutkowało odrzuceniem wniosku.
Zgłaszanie niezgodności w dostawie/na fakturze
W momencie zgłaszania, prosimy o przestrzeganie poniższych zasad:
-
- Niezgodności w dostawie można zgłosić do 7 dni od daty otrzymania towaru.
- Niezgodności można zgłaszać drogą mailową do Działu Reklamacji:
Ewentualnie osobiście swojemu Opiekunowi Handlowemu lub w Dziale Sprzedaży.
- Każde zgłoszenie musi być przesłane na poniższym protokole reklamacyjnym: